CONTOH SOALAN PTD PDF

Inspired? Create your own Haiku Deck presentation on SlideShare! GET STARTED. Ni soalan senang ditanya tp susah nak jawab.. Emmm.. . Contoh soalan yang dia tanya. Jgn anggap peperiksaan PTD nie sgt menakutkan. Kepada calon yang akan menduduki Peperiksaan Jawatan Pegawai Tadbir Diplomatik Gred M41 pada 13 April , boleh mendapatkan.

Author: Zolozil Zululmaran
Country: Anguilla
Language: English (Spanish)
Genre: Personal Growth
Published (Last): 6 November 2011
Pages: 195
PDF File Size: 14.26 Mb
ePub File Size: 13.78 Mb
ISBN: 457-2-31038-337-4
Downloads: 73969
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Fenrisida

Karier aku takkan bermula dan berakhir di Terengganu. Bagi tau asal kat mana. Bermulalah episod aku bertugas di penempatan baru. Mesti kalau masa interview PTD dulu. Start dari SPM,Diploma ker. Kena jawab dalam bahasa Inggeris laa jugak. Tapi sebab nak jadikan konvo nie berjalan dengan lancar dan bergaya. Aku duduk sini buat sementara waktu. Pandai2 laa korang jawab. Tapi aku steady je walaupun lapar Kalau laa aku tau perkara nie akan berlaku.

  ABB PM571 MANUAL PDF

Sah Alang Pis Yo Sepanjang aku buat blog nie. Tapi takkan laa dari pagi sampai petang kot. Boleh laa jugak layan untuk hilangkan bosan. Soalan yang berkaitan Bahasa Malaysia. Aku amat menghargai Jawatan PTD ini kerana Protokol kena jadikan nombor Sbb kat dalam buku nie la yang paling banyak kuar soalan objektif. Jadi aku sangat menghargai jawatan aku sekarang. Tips yang aku boleh berikan adalah begini. Buku yang korang buleh rujuk: Dan kalau korang boleh jawab soalan nie.

Aku HiDuP dALaM bLuEs

Bayangkanlah raptai bermula dari 8. Ada laa juga org yang kontek aku. Seronok tu memang seronok laa pasal dapat jumpa member Tp korang jgn pulak jawab essay tu dalam Bahasa Malaysia. Ada soalan objektif dan esei.

Satu lagi karangan tu tak perlu laa sampai 10 mukasurat. Hingga buat panel interview tergelak.

8 best EXAM ONLINE PTD images on Pinterest | Education, Learning and Onderwijs

Apa yang korang patut jawab adalah: Tetiba aku teringat semua nostalgia di DPA Penat n lapar nie tak payah nak cakap laa Raptai perarakan masuk je dah 4 kali. Lepas tu kiterorang pergi laa daftar dulu.

  GESETZENTWURF BETREUUNGSGELD PDF

Bukan je aku sorang yang merungut sebab lapar. Aku melangkah masuk dengan penuh perasaan bangga. Untuk menghadiri peperiksaan PTD nie. May be kalau dulu tak berprotokol sangat kot.

Tapi menda nie terjadi pada semua orang yang menghadapi xoalan getir masa interview PTD. Negeri jer yang lain.

Mula laa cerita pasal adik beradik braper org. Bangga sebab aku salah seorang daripada PTD. Soalan paling susah nak jawab adalah soalan yang pertama skali yang biasa ditanya. Monday, November 30, Pesanan Boss Saya.

Amik tag nama untuk konvo satgi. Itu cara terbaik untuk kembalikan mood. Memang cita2 aku nak jadi PTD.